Loopvraag 3:hartslagmeter ja of nee

Enige tijd terug had ik de mogelijkheid om de Polar 625X van Running Ronald over te nemen. Ik zag er van af omdat ik het gevoel had dat mijn huidige polar mij wel de nodige info gaf die ik wens.

Een paar maanden later openbaren zich (natuurlijk zou ik haast zeggen)de eerste ouderdoms gebreken. De display geeft op 1 plek een zwarte vlek zodat het cijfer vrijwel niet meer leesbaar is. Bij weer een ander cijfer mis ik een streepje.

De info die ik nu krijg van mijn Polar is het volgende:

  • tijdsduur training
  • zone indeling o.b.v. 220-leeftijd
  • max HF
  • gem. HF
  • BMI(die wil ik helemaal niet weten!!! want "gewichtig")
  • kcal verbruik

Zeer beperkt dus, moet bijvoorbeeld de rondes die ik loop nameten met map my run of  narijden met de fiets(teller).

ondertussen word ik lekker gemaakt door alle euforische verhalen over bijvoorbeeld de Garmin(div. modellen) en ook hoor ik veel positieve verhalen over de Polar RS 200 SD.

Nu dan eindelijk de clou van deze loopvraag:

  • welke meter raden jullie aan?
  • is het zowieso nodig om zo`n uitgebreidt model te nemen?(loop maar 2 -3 x per week)
  • Wat zijn de voordelen van de modellen?
  • natuurlijk wil ik ook nadelen horen, als die er al zijn. Zitten er haken en ogen aan de modellen, heb bijvoorbeeld maar een "beperkte" computerkennis(zie altijd van die schitterende data op diverse logs.)

Ben benieuwd naar jullie adviezen. Ongeacht welke keus ik zal maken, er moet eerst gespaard worden, want prijzig zijn ze wel.

Ondertussen breken er spannende dagen aan. Eva hoort morgenmiddag of ze geslaagd is en ikzelf verwacht één dezer dagen te horen of ik toegelaten ga worden voor de opleiding tot Nurse Practitioner. Morgenochtend maar een lekker loopje gaan doen, dat zal de zinnen verzetten. In de middag er op uit voor een kado voor Eva. Zij wil graag een Televisie op haar eigen kamer.

9 gedachten over “Loopvraag 3:hartslagmeter ja of nee

  1. Hoi, ik heb zelf de Polar RS100. Dat bevalt me prima. De basisgegevens heb ik voor elk loopje. Maar als je meer gegevens wilt en de afstand gelijk wilt weten is de RS200 SD natuurlijk een optie en betaalbaar in vergelijking met de Garmin.
    Ik blijf gewoon mapmyrunnen als ik de afstand wil weten.

  2. Hoi, ik heb zelf de Polar RS100. Dat bevalt me prima. De basisgegevens heb ik voor elk loopje. Maar als je meer gegevens wilt en de afstand gelijk wilt weten is de RS200 SD natuurlijk een optie en betaalbaar in vergelijking met de Garmin.
    Ik blijf gewoon mapmyrunnen als ik de afstand wil weten.

  3. Ja zeg…van mij krijg je natuuuurlijk te horen dat Garmin superdepuper is! (Bij Futurumshop nu in de aanbieding)
    En…geslaagd (hoe toepasselijk) voor Eva? Is Eva geslaagd? Duim, duim, duim…..

  4. Ik heb heel lang zonder hsm gelopen en trainde vaak te hard.
    Sinds kort gebruik ik er een en probeer rustiger te trainen.
    Het bevalt me prima.

  5. Zelf loop train ik met de Suunto T3 die als grote voordeel heeft dat deze technisch (vind ik) veel beter is dan een Polar. Verder heeft de Suunto het voordeel dat je los een GPS module kunt kopen, een Food pod of een PC pod om alles op je PC uit te lezen.

    Het trainen met een hartslag meter voegt wel echt iets toe, net als Petra schijft, dwingt het mij om ook de langere lopen langzamer te lopen.

  6. Op gevoel lopen gaat ook prima maar een extra steuntje via een hartslagmeter vind ik ook fijn. De pollar RS200 SD heb ik ook maar deze bevalt mij niet zo. Daarom ben ik weer over gestapt op een Garmin forerunner 305.

Plaats een reactie