KROATIË (Zomervakantie)

Afgelopen donderdag zijn we retour gekomen vanuit Kroatië waar we ruim 2 heerlijke weken vakantie hebben gevierd. Na een voorspoedige reis zonder noemenswaardige files kwamen we aan in Werfen(Oostenrijk) waar we een overnachting hadden geregeld. Lekker uit eten geweest bij een gezellig restaurantje en na een goede nachtrust konden we op dag 2 de laatste 400 kilometer op het gemak rijden.

Aangekomen op de camping even een stress moment. De gereserveerde plaats bood slecht ruimte voor onze tent. Het kleine bijzettentje voor Eva kon er echt niet meer naast. Gelukkig had mijn zwager nog een klein plekje over war zij heeft kunnen staan. Ook was het niet bepaald een strakke ondergrond. Het liep behoorlijk af naar beneden zodat we met wat kunst en vliegwerk de slaapmatten uiteindelijk redelijk horizontaal konden krijgen.

Mickey kreeg tijdens de reis een primatour tabletje als ontbijt en was gedurende de reis lekker rustig. Ze moest de eerste nachten wel even wennen, ze lag erg onrustig en piepte regelmatig als er leven in de tent gemaakt werd(draaien en Tom die `s ochtends vroeg moet plassen). Later pastte de dame zich wonderwel aan aan de hitte en ging het allemaal erg goed.

De temperatuur in Kroatië was echt geweldig. In tegenstelling tot onze vakanties in Nederland waren we daar nooit druk mee. Een stabiele 35 graden. Slecht een paar druppeltjes water gevallen toen we een avond uitje naar Rovinj maakten. Verder continue droog.

De kids hebben zich enorm vermaakt. De blauwe zee, een lekker grasstrand waar we allemaal onder de bomen de schaduw konden vinden en een mega zwembad op de camping. Ook nog leuke waterfietsen met glijbaan voor een spotprijs te huur, dus dan vinden zij het al snel heel goed.

Pa,ma en zwager hadden wat van de omgeving willen zien. Het warme weer overdag was daar maar matig geschikt voor. Het bleef daarom bij avondbezoeken aan Rovinj en Pula. Heerlijke boottocht gemaakt en zelfs dolfijnen zien dartelen rond de boot(helaas was ik vergeten een primatour tablet te nemen en ik erg snel last heb van misselijkheid op een deinende boot dus ik heb iets minder genoten van de omgeving, maar spugen zonder dat iemand het merkt kan ik wel heel goed)

Ik moet zeggen dat na 2 weken in die stoomketel ik de warmte wel een beetje zat was. Ben niet echt een zonaanbidder en de kleur die ik krijg doet meer denken aan vuurtorenrood, dus toen we thuis aankwamen en de dag daarna regende het weer ouderwets kon ik dat ook weer echt waarderen.

Het was onze eerste buitenlandse vakantie met de kids(door de seniorenleeftijd van Rakker durfden we het tot nu toe niet echt aan, maar nu zij overleden is kan het). Door alle bagage zijn we genoodzaakt alles mee te nemen in een bagage aanhanger. Dat scheelt behoorlijk in de snelheid tijdens de rit. officieel mag je alleen in Oostenrijk maar 100. In de andere landen waar we doorheen reden was 80 de limit. Bij terugkomst lag er dus een incasso te wqchten van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Al op de heenweg bij Arnhem had de trajectcontrole berekend dat we 88 km reden. met aftrek 5 kilometer per uur te hard. 27 eurootjes. De terugweg zal, zo ben ik bang, eenzelfde beeld laten zien. We roken de stal dus wellicht hebben we ongemerkt nog iets harder gereden.

Een paar foto`s: Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

(Caro-Tom-Eva-Jort met nichtjes Robien en Amber en zwager Edo)

7 thoughts on “KROATIË (Zomervakantie)

1. Dat was een geweldige vakantie volgens mij. En die waardering voor die regen deel ik niet met je. Zeker niet nu ik net zeiknat thuis ben gekomen van een duurloopje;-)

2. geweldig genoten zo te zien. Welkom thuis weer JeeWee! Voor mij was het dit jaar de eerste keer in Slovenië en zat bij de grens met Kroatië. Het is mij ook erg goed bevallen