Dam tot Damloop 2010: teleurstelling-tevredenheid(PR)-teleurstelling-tevredenheid

Het verhaal van de DtD begint eind augustus al. Via een bekende van Tiny kan ik een nummer overnemen. Dat wordt netjes overgezet op mijn naam en het startpakket stuurt zij op op 10 september. grote teleurstelling als de dagen voorbij gaan en ik het pakket nooit ontvang. Een loop waar ik erg naar uitkeek lijkt aan mijn neus voorbij te gaan.

Op 18 september race ik na wat belletjes en mailtjes toch richting Amsterdam want ik kan het nummer van iemand anders overnemen. Niet officieel natuurlijk.

Er staat geen Bianca op mijn nummer, nu heet ik ineens weer Isabel.

Dan de Damloop. We starten weer met z`n 4-en. Hugo en Arnoud en de vrouw van Hugo en houden elkaar rustig, zeker die eerste km door de IJtunnel.

De loop gaat me wonderwel goed af. Ik drink elke 4 km een flesje H3O plus leeg en snoep wat winegums voor de nodige suikers. Behoudens een lange plasstop vlak na de 8 kilometer(km 8 in 6.29) draaf ik mijn kilometers naar tevredenheid zo rond de 6 min/km, en dat is prima voor mij. Na 16,12 km ga ik na 1.37.14 over de meet. Een gemiddelde van 6.01/km, met de laatste 3 kilometers een lekkere versnelling. Heel tevreden hiermee, zeker gezien het feit dat mijn trainingslopen niet verder zijn gekomen als 12 km aan een stuk. Daarenboven een PR. Ja,ja nog nooit gelopen vandaar…..

http://connect.garmin.com/splits/49768955 ( beetje vreemde meting als we door de IJtunnel gaan………)

Dan weer de teleurstelling:

Een lange teinreis richting huis. We rijden station Utrecht binnen en uit het niets breekt het zweet me uit en moet ik weer, dit keer héél weinig, spugen. De koelte oip het peroon doet me goed. vervolgens weer de trein richting Vleuten en dan fietsen naar huis. Het fietsen nekt me. Thuis aangekomen een lange douche en dan maar weer mijn bed in.

Zit me echt af te vragen waar dit vandaan komt. De (te grote??) inspanning of zit er iets in mijn lijf dat dit veroorzaakt. Misschien eens naar de huisarts hiermee voor een doorverwijzing richting een dokter die hiermee raad weet.

Al met al toch een tevreden gevoel vandaag als ik terugblik. Een gezellige loop die we met z`n 4-en gezamelijk volbracht hebben. Bouw rustig verder en dan zien we wel hoe het verder loopt.

11 thoughts on “Dam tot Damloop 2010: teleurstelling-tevredenheid(PR)-teleurstelling-tevredenheid

  1. van harte met je mooi gelopen race….. jij bent de broeder (ik niet);-). Als je verder nimmer klachten hebt, alleen na een zware inspanning, dan zou ik het eerst daar aanlinken. je kan hetzelf het beste analyseren.

  2. Isabel…zucht…wat een prachtig startnummer… droom…
    Nu effe zonder gekheid, gefeliciteerd met je PR versnellen in de slotkilometers is niet iedereen gegeven. Die misselijkheid kan heel goed zijn van de sportdrank. Winegums daar wordt ik zonder inspanning al misselijk van. 10 EM op alleen water zou volgens mij goed moeten kunnen.

  3. Allereerst gefeliciteerd met je mooie tijd op je eerste 10EM!
    Persoonlijk zou ik op deze afstand niet zoveel suiker naar binnen werken. Regelmatig drinken is goed, maar wissel dan de sportdrank af met water, doe het bijvoorbeeld om en om. Ik denk echt dat je misselijkheid daar vandaan komt.

  4. Van Harte met je PR JeeWee!!Mooi gelopen en genoten onderweg.En die misselijkheid na die tijd?Misschien 2 flesjes sportdrank en 2 flesjes water?Maar laat er maar even naar kijken!Succes en veel loopplezier.

  5. Gefeliciteerd met je PR, ik vind het een heel goede prestatie van je, ja ik denk er ongeveer hetzelfde over als de eerdere reacties al zeggen mischien heb je te veel sportdrank in korte tijd gedronken?

    O ja ik ben nu hard bezig met mijn groencursus en heb er druk mee, leuk dat jij deze cursus vroeger ook deed. grGJ,

Geef een reactie

